Idén először hirdették meg a magánellátásban résztvevő szolgáltatók páciens fókuszú pályázata, az Év Betegbarát Szolgáltatója címet. A Budai Szemészeti Központ, ahol dr. Nagymihály Attila az intézetvezető főorvos, szemészet kategóriában egyedüli díjazottként kapott elismerést. Kisvállalkozói kategóriában a legjobb megfelelt minősítést szerezték meg, illetve az Év Betegbarát Szolgáltatója elismerés bronz fokozatát is kiérdemelték.
Miről szól betegbarát projekt?
Ma már hazánkban is látható, hogy egyre többen veszik igénybe a magánegészségügyi rendszert, viszont a betegek számára fontos szempontokat illetően még nem állunk olyan jól. Válaszul létrejött a betegbarát projekt, amely idén először választotta meg az Év Betegbarát Szolgáltatóit. Az elismerést azok a magánegészségügyi szolgáltatók szerezték meg, amelyek Magyarországon 2023-ban a legjobb betegközponttú ellátást nyújtják. Ez 12 kategóriában 34 szolgáltatót jelent.
A díjazás mellett a betegbarát projekt célul tűzte ki, hogy felkutassák a magánegészségügyet érintő legfontosabb páciensközpontú tényezőket Magyarországon. A kutatásból megtudtuk, hogy a magyar emberek több mint 80 százaléka választotta már a magánegészségügyi rendszert, az elmúlt évben pedig 10 emberből 6-an vettek igénybe magánellátást. Érdekes, hogy a 30 év alattiak körében ez a szám jelentősen magasabb volt. A páciensek számára fontos tényezők alapján, ellenben nem volt túlnyomóan pozitív a visszajelzés. Látnunk kell, hogy amikor a betegek döntés előtt állnak a magánegészségügyi szolgáltató kiválasztását illetően, már nem elég számukra a kifogástalan orvosi ellátás, odafigyelést, megértést, kedvességet és mindemellett egyénre szabott szolgáltatást igényelnek.
Tehát a betegbarát projekt célja egy betegközpontú értékelési rendszer létrehozása volt, ami a betegek számára fontos tényezőkön alapul. Ez nem csak a magánegészségügyi szolgáltatóknak segít rájönni, hogy milyen elvárásokat fogalmaznak meg a páciensek, visszajelzést is ad a szolgáltató teljesítményéről. Ráadásul a páciensnek is fontos, ha azt látja, hogy az adott intézmény megfelel ezeknek az elvárásoknak, azaz betegbarát minősítést szerzett.
2023 betegbarát szolgáltatója
„A Budai Szemészeti Központot számottevő szaktekintéllyel rendelkező szemész szakorvos kollégáimmal alapítottuk. Egy olyan egészségügyi intézmény létrehozása volt a cél, melyben a pácienseknek személyre szabott orvosi ellátásban lehet részük, a megfelelő műszerekkel és orvosi szakértelemmel kiegészítve. Ennek érdekében folyamatos fejlesztést végzünk, legyen szó technológiáról, rendelői környezetről vagy a munkatársaink szaktudásáról.” – emeli ki Dr. Nagymihály Attila, intézetvezető főorvos, szemész szakorvos.
A Budai Szemészeti Központban fontos a páciensközpontúság
Intézményünket látásjavító céllal keresi fel a páciensek jelentős része, de szép számmal vannak azok is, akik alap szemészeti ellátást keresnek magánegészségügyi körülmények között. Ha a vizsgálatok után kiderül, hogy a páciens nem alkalmas látásjavító beavatkozásra valamilyen szemészeti probléma miatt, akkor is tudunk számára kezelést javasolni. Mindig azt a megoldást keressük, ami a leginkább a páciens javát szolgálja.
“A Budai Szemészeti Központban azt is nagyon fontosnak tartjuk, hogy a betegek már a telefonos időpont egyeztetés során teljes körű tájékoztatást kapjanak a lehetőségeikről. Az is elengedhetetlen, hogy minden beteg személyre szabott kezelési tervet kapjon, amit másfél órás szemészeti vizsgálattal, modern műszeres mérésekkel és természetesen szakorvosi konzultációval egészítünk ki” – összegzi Dr. Nagymihály Attila.